به گزارش روز چهارشنبه از سازمان حفاظت محیط زیست، سومین جشنواره ایده ها و محصولات نوآورانه در دو بخش ایده‌های مستقل و استارتاپ از ۲۲ تا ۲۵ شهریور ماه امسال برگزار می شود.

سومین جشنواره ایده‌ها و محصولات نوآورانه با تاکید بر جلب مشارکت مردم در حفاظت و احیا تالاب‌های کشور با اولویت دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری آن برگزار می‌ شود.

موضوع محوری این جشنواره «معیشت‌های پشتیبان تالاب» است، تمرکز بر این موضوع در راستای حفظ منابع طبیعی میان جوامع محلی و تالاب با نگاه توسعه پایدار است تا بتوان با پیشبرد این نگاه، فشار را از محیط طبیعی تالاب کم کرد.

محورهای جشنواره شامل «ابزارهای نوین در آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ‌ سازی در حوزه معیشت پشتیبان تالاب»، «راهبردها، راهکارها و شیوه‌های نوآورانه در شناسایی معیشت‌های پیشتیبان تالاب»، «طرح‌های مبتکرانه معیشت‌های پیشتیبان تالاب»، «بهره برداری از خدمات اکوسیستمی در معیشت‌های پشتیبان و سازگار تالاب»، «راهکارهای تسریع و تسهیل توسعه معیشت‌های پیشتیبان تالاب‌ها در جوامع محلی» و «راهکار مبتکرانه بازاریابی و برندسازی محصولات و تولیدات معیشت‌های پشتیبان تالاب» است.

طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست، برنامه توسعه ملل متحد از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و در چند سال اخیر نیز مورد حمایت مالی دولت ژاپن برای احیا دریاچه ارومیه قرار گرفت. این طرح در سال‌های فعالیت خود برنامه‌های گسترده و وسیعی را در حوضه‌های تالابی منتخب در سراسر کشور اجرا کرده است.

بنا براین گزارش علاقه مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.fiwci.ir مراجعه کنند.