به گزارش روز دوشنبه از جمعیت هلال‌احمر، کریم همتی در جلسه شورای معاونین این جمعیت با اشاره به ارتقاء جایگاه اجتماعی هلال‌احمر در دو سال اخیر گفت: تلاش و اهتمام مدیران جمعیت باید تقویت روند خدمات‌دهی به مردم باشد زیرا حادثه و بحران خبر نمی‌کند و در همه حال، آنچه که در جمعیت هلال‌احمر مهم است، آمادگی بیش از پیش این جمعیت برای مواجهه و مقابله با حوادث و بحران‌هاست.

وی ابراز امیدواری کرد که حمایت از هلال‌احمر در دولت جدید نیز تداوم داشته و روند مثبت و رشد مضاعفی که در شارژ انبارها، تعمیر بالگردها و تجهیز انبارها در سال گذشته شاهد بودیم، در سال جاری نیز ادامه یابد تا مردم به دور از دغدغه‌های مرسوم بتوانند در یک جامعه تاب‌آور، خدمات لازم را از جمعیت هلال‌احمر دریافت کنند.

همتی با بیان اینکه اولویت کنونی جمعیت، خریداری سریع اقلام مورد نیاز انبارهای امدادی و دپوی آنها است زیرا با فرارسیدن پاییز، شرق و غرب کشور، آبستن حوادثی از جمله بارش‌های پاییزی و سیل‌آسا خواهد، ادامه داد: با حمایت دولت، هلال‌احمر می‌تواند بهترین اقدامات همچون تامین واکسن و دارو را برای مردم داشته و هرجایی که نیاز است در کنار مردم حضور داشته باشد، چه در حوادث طبیعی و چه در حوادث و بحران‌های جهانی چون بیماری کووید ۱۹.

موجودی واکسن کرونا بیش از میزان تزریق است

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه این جمعیت عضوی از حلقه واردات واکسن به کشور محسوب می‌شود، تاکید کرد: همه دغدغه‌های واردات واکسن که در حال حاضر بر دوش هلال‌احمر است، به آرامش هموطنانمان می‌ارزد. امیدواریم با حمایت‌های دولت، روند واردات تداوم داشته و همچنین هلال‌احمر با توانی که دارد بتواند در عرصه واکسیناسیون نیز در کنار وزارت بهداشت، باری از دوش مردم بردارد تا تزریق واکسن از موجودی آن پیشی بگیرد. اکنون میزان موجودی واکسن در کشور از میزان تزریق بیشتر است و ورود هلال‌احمر در این عرصه آرامش جامعه را در پی خواهد داشت.

اولویت کنونی هلال‌احمر دپوی اقلام امدادی در انبارهاست

همتی پس از شنیدن گزارش خدمات هلال‌احمر در استان سیستان و بلوچستان نیز با قدردانی از زحمات مدیران عامل استان‌ها تاکید کرد: اولویت کنونی در استان‌ها، خریداری سریع اقلام مورد نیاز انبارهای امدادی جمعیت و بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و یک‌ماهه و دپوی این اقلام در انبارهاست زیرا با فرارسیدن پاییز، شرق و غرب کشور، آبستن حوادثی از جمله بارش‌های پاییزی و سیل‌آسا خواهد بود اما لازم است به مدیریت منابع در توزیع اقلام مورد نیاز امدادی نیز توجه ویژه‌ای شود.

افزایش تعداد خانه‌های هلال تا ۹۰۰۰ خانه در سال ۱۴۰۰

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: امیدواریم با پیگیری‌های لازم، تعداد خانه‌های هلال در جمعیت هلال‌احمر تا پایان سال جاری به عدد قابل قبول ۹۰۰۰ خانه برسد. طرح نذرآب۴ نیز با توجه به پاک شدن نقاط قرمز در استان‌های دچار خشکسالی با جدیت در حال پیگیری است.

همتی به راه‌اندازی داروخانه‌های هلال در برخی استان‌ها بعد از ۴۰ سال و یا دریافت مجوز راه‌اندازی داروخانه هلال در برخی استان‌ها پس از ۳۰ سال اشاره کرد و گفت: هلال‌احمر اهتمام ویژه‌ای بر رفع مشکلات دارویی مردم دارد و استفاده مردم از امکانات داروخانه‌های هلال در شرایط سخت فعلی، قابل ستایش است.

ضرورت مدیریت بهینه املاک و موقوفات در جمعیت

وی بر ضرورت مدیریت بهینه املاک و موقوفات جمعیت نیز تاکید کرد کرد و افزود: سند موقوفه هلال‌احمر همدان که سال ۱۳۲۰ به جمعیت وقف شده بود، در سال ۱۴۰۰ ثبت شد که ضرورت دارد استفاده از مواهب این موقوفه و عمل به نیات واقف به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با قدردانی از ابلاغ بحث تملک سال ۱۴۰۰ در تیرماه، اتمام روند جذب نیروهای دارای درجه ایثار در سال ۹۹ و همچنین پیگیری جذب یکهزار نفر در جمعیت به شکل قانونی گفت: با پیگیری دبیرکل و معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت، احکام موضوع افزایش ۳۵ درصد فوق‌العاده ویژه کارکنان نیز آماده است و برابر مقررات این اقدام به شکل پلکانی انجام می شود.