دولت هلند با هدف مهار کرونای نوع دلتا، تمام رویدادها و جشنواره‌های موسیقی بالای ۲۴ ساعت را در این کشور تا دهم شهریور ماه لغو کرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی از روزنامه فرانسوی لو فیگارو، مارک روته نخست‌وزیر هلند در یک کنفرانس خبری در لاهه از لغو موقت تمامی رویدادها و جشنواره‌های موسیقی بیش از یک روز در این کشور خبر داد.

به گفته روته، گرفتن تست کرونا از شرکت‌کنندگان این فستیوال‌ها و تکرار آن در هر ۲۴ ساعت از لحاظ لجستیکی برای دولت هلند کار پیچیده‌ای است بنابراین پس از مشورت با دست‌اندرکاران این رویدادها چنین تصمیمی گرفته شد. به موجب این مصوبه دولتی، جشنواره‌های بین‌المللی موسیقی چون لولندز (Lowlands)، میستری‌لند (Mysteryland) و داون دِ رَبیت هول (Down the Rabbit Hole) که قرار بود ماه اوت (مرداد- شهریور ۱۴۰۰) در هلند برگزار شوند، لغو شدند.

رسانه‌های محلی هلند اواسط ماه ژوئیه (اواخر تیر) برآورد کردند، علی‌رغم اعمال شیوه‌نامه‌های بهداشتی، از ۲۰ هزار نفری که در یک جشنواره موسیقی در شهر اوترخت شرکت کرده بودند یک هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در هلند تا قبل از این هم تا ۱۳ اوت (۲۲ مرداد) ممنوع بود اما دولتمردان هلندی با خطرناک شدن اوضاع کرونا و تجربه تلخی که از برگزاری فستیوال اوترخت به جا ماند، تصمیم گرفتند این ممنوعیت را تا آخرین ماه از فصل تابستان تمدید کنند.

شمار مبتلایان به کرونا یک هفته پیش در هلند رکورد زد و به ۱۱ هزار مبتلا در روز رسید. حالا شیب ابتلا کُند شده اما آمار بیمارانی که بستری می‌شوند همچنان روبه افزایش است. در هلند که ۱۷ میلیون جمعیت دارد تاکنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۸۰۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.