مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با تشریح اقدامات این اداره کل گفت: امسال برای ایمن سازی  و ترمیم محورهای مواصلاتی استان اقدامات مهمی از جمله ۸۴ کیلومتر از راه‌های اصلی این استان روکش آسفالت شده است. 

به گزارش روزگار از ایلام، سید زاهدین چشمه خاور امروز (یکشنبه ۲۹ آبان ماه) اظهار داشت: امسال علاوه بر آسفالت ، لکه گیری راه ها با پنج هزار و ۹۹۷ تن قیر در سطح راه های استان انجام شده است.

وی افزود: ۶۴ هزار متر درزگیری و عملیات اجرای میکروسرفیسنینگ به طول ۲۱ کیلومتر در سطح جاده‌های استان از دیگر اقدامات این اداره کل در سال جاری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام بیان داشت: همچنین اصلاح شیب شیروانی و شانه سازی به طول ۴۹۶ کیلومتر از دیگر اقدمات انجام شده در سطح راه های استان بوده است.

چشمه خاور اضافه کرد: این مدت ۲۵ دستگاه پل تعریض شده، ۵۰ دستگاه پل پاکسازی و تنقیه، ۱۵ دستگاه جهت تعریض و ۲۰۰ دستگاه پل برای تعمیرات و تنقیه در دست اقدام است.

وی شانه‌سازی، لکه‌گیری، خط‌کشی، نصب تابلو و علائم راهنمایی را از دیگر اقدامات زودبازده این دستگاه اجرایی عنوان کرد و یادآور شد: ۱۴ هزار و ۶۷۹ عدد نصب و تعمیر تابلو علائم ایمنی و شناسایی تجاوز به حریم ۶۱ عدد از جمله اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در سال جاری بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از نصب ۲۰ کیلومتر حفاظ بتنی (نیوجرسی) در محورهای مواصلاتی استان طی سال جاری خبر داد و خاطرنشان ساخت: نصب ۴۵ کیلومتر نیوجرسی در سطح محورهای مواصلاتی در دست اقدام است.