حجت الاسلام والمسلمین مرادخانی رئیس دبیرخانه مشترک همکاری حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی، امروز ظهر در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در خبرگزاری حوزه برگزار شد گفت: دبیرخانه همکاری مشترک حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی با اهداف مشخص در بخش ها و فازهای مشخص در حال اجرا است.

وی افزود: مقرر شد که در سال اول این ستاد و در ماه آذر سلسله نشست هایی در چارچوب یافتن راه های توسعه همکاری اجرا شود. سه نشست ابتدایی و دوم و سوم در سه هفته متوالی برگزار شد و نشست چهارم نیز روز ۲۷ آذرماه با حضور مدیران عالی حوزه ه های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

رئیس دبیرخانه مشترک همکاری حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در سه نشست قبلی تلاش شد که این نشست ها در دانشگاه و حوزه توسط اساتید دانشگاه و حوزه برگزار شود و در هر نشست یک استاد از حوزه و یک استاد از دانشگاه آزاد به عنوان کارشناس حضور یافتند و مباحث متعدد و هدفمندی نیز مطرح شد.

رئیس کمیته ستاد همکاری حوزه های علمیه کشور و دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در نشست اول بیشتر به مفاهیم و بیان تاریخچه وحدت و اهمیت و جایگاه این وحدت اشاره شد.

وی گفت: در نشست دوم، موانع اجتماعی، سیاسی، شناختی و… این وحدت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نشست سوم به برخی از راهکارها و شاخصه هایی که می تواند به وحدت حوزه و دانشگاه بیانجامد پرداخته شد.

وی گفت: تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی با حوزه های علمیه کشور منعقد شده است و دامنه کار این دو مرکز علمی در عرصه هایی است که می توانند با هم افزایی یک جریان مبارک سهم مهمی دانست.

رئیس دبیرخانه مشترک همکاری حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: «همایش تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه» به همت دبیرخانه همکاری مشترک حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی و گردهمایی مسئولان دبیرخانه های استانی همکاری مشترک حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی، با موضوع«آثار علمی، اجتماعی و راهبردهای عملیات سازی تفاهم نامه حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی» و با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، روز یکشنبه ۲۷ آذر ساعت۱۵ در سالن امین مجتمع دارالولایه واقع در بلوار انتظار در منطقه جمکران برگزار می‌شود.